אני והנדלן שלי: השקעות נדל''ן בקליפורניה

השקעות נדל''ן בקליפורניה

השקעת נדל''ן בקליפורניה
קליפורניה היא אחת מהמדינות הללו שניתן למצוא בהן נכסים מגוונים ותנאי אקלים המשתנים באופן דרמטי מאזור לאזור. יש מקומות שבהן הטמפרטורה ממוצעת וסבירה, ויש מקומות שבהן אתה חווה את כל ארבע העונות במלוא תפארתם. פקקי תנועה, חופי ים ורעידות אדמה קלות הם כולם מאפיינים של קליפורניה. כמה דברים שיש לשקול ולקחת בחשבון לפני שאתה הולך להשקיע בנדל''ן בקליפורניה.

לאחר משבר הסאב פריים בארצות הברית, נוצרו הזדמנויות חדשות לרכישת דירות ונכסים במחירים נוחים. במרץ 2000 התפוצצה בועת ההייטק. נוצר מיתון אשר הלך וגדל לאט לאט. ב 11 בספטמבר 2001 ארע אסון התאומים והעמיק את המיתון אפילו עוד יותר. הממשל בארצות הברית הוריד את הריבית מ 4.5% ל  ל 0.5%. כלומר הריבית ירדה ב 4 אחוזים, ועמדה אך ורק על חצי אחוז. זוהי ריבית מאוד נמוכה. מהי הסיבה שהממשל החליט להפחית את הריבית באופן כה דרסטי? הכוונה היתה לעורר את המשק. אנשים שגילו שהריבית כל כך נמוכה העדיפו לרכוש דירות מאשר לחסוך את הכסף. הריבית על חסכון כסף בבנק, בלאו הכי היתה אפסית, וזה היה מאוד לא כדאי לשים את הכסף בתוכנית חיסכון. מכירת הדירות הגיעה לשיא, ושנה לאחר מכן גם השיא הזה נשבר. רבים הזדרזו לקחת משכנתה בריבית משתנה. רכישת הדירות אכן התחילה להניע את השוק ולהניע את הכלכלה, והמשק האמריקאי צמח ב 8% בשנה, צמיחה נפלאה במושגים של כל משק. הממשל ראה שהמצב משתפר, אז הוא הגדיל את הריבית מתוך מטרה שאנשים יחסכו יותר ויצרכו פחות.

אנשים שהתחילו במשכנתה עם ריבית של חצי אחוז, מצאו את עצמם נדרשים לשלם ריביות גדולות יותר ויותר. התוצאה היתה שרבים כלל לא הצליחו לעמוד בתשלומים. לא מדובר במאות אנשים שלא עמדו בתשלום, ולא  מדובר באלפים, אפילו לא בעשרות אלפים, אלא מאות אלפים שנטלו בשעתו משכנתה בריבית משתנה, גילו שהריבית הקטנה שלקחו בתחילת הדרך, התנפחה והפכה לריבית מפלצתית. עכשיו הם הבינו מה המשמעות של לקחת משכנתה בריבית משתנה, ריבית שהיתה מאוד נמוכה בהתחלה. אך זה היה כבר מאוחר מדי, מאות אלפי בתים הוחזרו לבנקים, והשוק האמריקאי הוצף בדירות ובתים שאין להם כל דורש. דבר נוסף שהכביד את המשבר היה שבתקופה הטובה בה הריבית היתה נמוכה – נתנו משכנתאות לאנשים שכלל לא היה להם סיכוי להחזיר את המשכנתה. נוצר מצב שכמעט כל אדם שנכנס לבנק וביקש משכנתה – קיבל. עד כדי כך, שאפילו הומלס היה מסוגל להיכנס לבנק לבקש משכנתה, ובקשתו היתה מאושרת. חברות ענק כמו  AIG וליהמן בראדרס, קיבלו מחברות דירוג האשראי את הדירוג הגבוה ביותר, כך שזה היה נראה בשעתו בטוח לסמוך עליהם, ולהשקיע בהן ובתיקים הפיננסיים שלהם.

הדבר הראשון שצריך לשקול כשמדובר בהשקעה בנכסים בקליפורניה הוא בחירת האזור. הרי בסופו של דבר אתה מעוניין לרכוש במקומות אשר ייצרו לך רווחים טובים. בדרך כלל, צמיחה של עסקים (חברות גדולות שרוכשות שטחי אדמה גדולים כדי להקים את המשרדים שלהן) הם אינדיקטור טוב להערכה בנדל''ן. יש תמיד הזדמנויות והם בכל מקום. אתה פשוט צריך לצוד את ההזדמנויות הללו על מנת להשקיע באופן רווחי.

רשומות פופולריות

רשומות פופולריות