אני והנדלן שלי: מימון רכישת נכס להשקעה באמצעות הלוואת בלון

מימון רכישת נכס להשקעה באמצעות הלוואת בלון

אם אתה לא בקי לגבי אופציות פיננסיות למימון, זה לעולם לא מאוחר להתחיל. כמו שהפתגם האנגלי הידוע אומר, מוטב מאוחר מאשר בכלל. וזהו אגב כלל שהוא טוב לכל תחומי החיים ולא רק להשקעות נדל''ן. הבנת המונחים השונים והיכולת לקשר ביניהם יסייעו בידך להימנע מסיטואציות שאינן אפשריות מבחינה פיננסית. אחד מהמונחים שאתה צריך להכיר הוא בלונים. זה יכול לעזור לך פיננסית, או לגרום לך בעיה. הבנה עמוקה לפרטי פרטים איך בלונים עובדים, ושימוש בהם לתועלתך יעניקו לך את היכולת למצוא את ההלוואה הנכונה ביותר לצרכיך.

מימון רכישת נכס להשקעה
הלוואות בלון הן דרך להקטין את התשלום החודשי. ובתום התקופה אתה משלם את האחוז הנותר במלואו. מה שבפועל מתבצע הוא שאתה משלם בכל חודש אך ורק את הריבית של ההלוואה, ובתום התקופה אתה משלם את היתרה, שזה בעצם קרן ההלוואה עצמה. ישנן הלוואות שאינך משלם בהן כלל, אלא רק בתום התקופה משלם את הכול, ומכאן השם בלון. אתה יכול להפיק תועלת מהלוואה זו, אם יש לך את המשאבים הפיננסים המתאימים. אם למשל לקחת הלוואה לחמש שנים, ואתה יודע שבעוד חמש שנים תקבל סכום כסף גדול, אז הלוואת בלון עשויה להתאים לך. יש יזמים שבונים בתים, משקיעים בבניית נדל''ן, ולוקחים הלוואת בלון למספר שנים. בינתיים הם מקימים את הבתים, מוכרים אותם, ובכסף שהם מקבלים הם מחזירים את ההלוואה שלקחו, ומרוויחים את הכסף שנותר. בדרך כלל זוהי עסקה משתלמת עבור הלקוח.

הלוואה כזאת מאפשרת להם להרים מיזמים גדולים שאלמלא ההלוואה הזאת לא היו מסוגלים לבצע אותם. אנשים שיודעים שבעוד כך וכך שנים אמורה להשתחרר להם קופת גמל, או קרן השתלמות, יכולים לעשות שימוש בסוג מימון זה, והיתרון הגדול הוא שבשורה תחתונה הלווה משלם פחות ריבית,  מאשר בהלוואה רגילה. מצד שני אדם שיודע שבעוד חמש שנים או עשר שנים לא צפוי להיכנס לו סכום כסף גדול, אז הלוואת בלון אינה מתאימה לו. מכיוון שהוא יצטרך לשלם סכום גדול מאוד בתום התקופה. הלוואת בלון  נקראת גם הלוואת גרייס, מכיוון שהלקוח מקבל תקופת חסד שבה אין הוא נדרש להחזיר תשלומים, ובעצם את רוב הסכום הוא מחזיר בסוף התקופה. היכן ניתן להשיג הלוואת בלון? בכל בנק בישראל, בחברות הביטוח הגדולות וחברות פיננסיות. מומלץ לנצל את התחרות בין הגופים הפיננסיים, לבקש הצעות מחיר, להשוואות ביניהן, ואפילו להתמקח, ולהשיג את התנאים הטובים ביותר. לפעמים הבדל של חצי אחוז עשוי לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

רשומות פופולריות

רשומות פופולריות