אני והנדלן שלי: השקעת נדל''ן - רכישת בית לא גמור

השקעת נדל''ן - רכישת בית לא גמור

השקעה בנדל''ן לא גמור
בתים לא גמורים סוללים לך דרך לחסוך הרבה מאוד כסף  ולהשיג לעצמך בית חדש תוך כדי התהליך. אם אתה משקיע בנדל''ן לא גמור, אתה יכול לשמור על  תשלום המשכנתא שלך נמוכה, וכן להקטין את ההשקעה הראשונית שלך. אתה תהיה גם מסוגל לרכוש נכס גדול יותר, וגם לחסוך כסף.

בדרך כלל, אנשים שמתחילים לבנות ואינם מסיימים משאירים את האזור העליון של המבנה לא גמור. השאלה כאן היא כמה כסף אתה מוכן להשקיע מההון העצמי שלך בבית לא גמור. לעתים צריך לחפות את הגג החשוף ברעפים, עבודת האינסטלציה חסרה, נחוץ להתקין נקודות חשמל. לפני שאתה מבצע רכישה, אתה צריך תמיד לבדוק האם יש לך את הכסף כדי לסיים את מה שצריך לסיים. עליך ללמוד להתבונן בתוכניות של בתים. אם מעולם לא עשית זאת, ייתכן שזה יישמע לך מסובך, אבל זה ממש לא. אינך נדרש לשרטט תוכנית לבית, אף אחד לא מצפה ממך להיות ארכיטקט, אבל חשוב שתדע להתבונן בתוכניות של בתים ולהבין אותן. אם אין לך מושג כיצד לקרוא תוכניות של בתים, אל תדאג אני אספק לך אינפורמציה מעולה באתר זה, אתה לעולם לא תסתכל יותר על תוכניות של בתים כפי שהסתכלת בעבר. 

איציק ואישתו קרן כבר חצי שנה מתכננים לרכוש בית חדש. הם מתגוררים בדירה בבניין משותף וחולמים על בית פרטי עם חצר. הם חסכו כסף, אבל איציק קצת למד על נושא הנדל''ן כך שהוא בדרך תכנן לעשות קצת כסף על הדרך. הוא איתר בית בבנייה שהוצע למכירה. הבית היה באמת מרשים, צמוד קרקע הכולל שבעה חדרים גדולים ומרווחים שלוש יחידות שירותים. איציק הביא עמו מהנדס והתייעץ עמו, התוצאה היתה שהוא רכש את הבית הבלתי גמור, בנה תוכנית חדשה. הוא השתמש במה שכבר היה בנוי, 5 חדרים היו כבר בנויים, וסגר את המבנה בחמישה חדרים במקום שבעה חדרים. ממילא הוא לא זקוק לבית כל כך גדול, וחמישה חדרים בהחלט מספיקים לו ולמשפחתו. כך הוא בעצם גם חסך כסף בבנייה מיותרת. המקרה הזה קרה לפני שנה וחצי, ומעניין שבעל הבית המקורי, חזר לאחר השנה וחצי כאשר איציק אישתו קרן והילדים כבר אכלסו את הבית החדש. בעל הבית המקורי, זה שלא סיים את הבנייה, התפעל מהבית הכל כך יפה, הכל כך חדשני. הוא הכה על מצחו ואמר, שאיך זה שהוא בעצמו לא חשב על האפשרות הזאת לשנות את ייעודו של הבית משבעה חדרים לחמישה חדרים. "אתה יודע מה איציק," הוא אמר, "הייתי כל כך מקובע בעניין של בית שבעה חדרים, עד שלא חשבתי אפילו בכיוון של לצמצם את הגודל ואת מספר החדרים. יכול להיות שאם הייתי מקבל בשעתו החלטה להשלים את המבנה עם חמישה חדרים בלבד, אולי היה לי את התקציב לסיים את הבית. אבל כל הכבוד לך על הגמישות והרעיון הנפלא, זה בטח חסך לך המון כסף." איציק חייך לעצמו בסיפוק, זה באמת מה שאיפשר לו להעמיד על הרגליים את בית החלומות שלו.

כאשר אתה שוקל לרכוש בית לא גמור, במידה שאתה זקוק למשכנתא או הלוואה, עליך להיות מודע לכך שהבנק לא יקבל כל בית. כלומר, אם הבית הוא אך ורק בשלבים הראשוניים של ההקמה, הסיכויים לאישור המשכנתא יהיו קטנים יותר. ככל שהבניין במצב קרוב יותר לסיום, כך הסיכויים להשיג משכנתא יגדלו. זוהי הסיבה שעליך לעשות את כל הבירורים מול הבנק לגבי אפשרויות המשכנתא לפני שאתה מקבל החלטה להשקיע בנדל''ן לא גמור. רכישת בית לא גמור עשויה להוות הזדמנות מצוינת להיכנס לשוק הנדל''ן. יש אנשים הרוכשים בית לא גמור, ובכל פעם כשנכנס להם כסף הם משקיעים עוד קצת בבנייה שלו, עד שלבסוף הבית מוכן.

רשומות פופולריות

רשומות פופולריות